morsansnart40bast

Direktlänk till inlägg 13 april 2015

Känslor i uppror

Av Helen - 13 april 2015 09:53


Startade denna bloggen igår. Vet inte riktigt anledningen till varför just nu. Men idag förstår jag nog mer. Mitt inre lever verkligen rövare med mig idag.

Allt känns totalt upp och ner. Ena stunden glad och lycklig för att i nästa stund sitta med tårarna rinnandes nerför kinderna, men samtidigt med ett stort frågetecken inom mig och en stor tomhetskänsla. Men varför denna tomhet??

Jag har 2 underbara barn, en underbar sambo, 4 stycken härliga bonusbarn och 2 stycken helt underbara bonusbarnbarn.

Jag har fått ett nytt jobb, som jag har önskat så länge, ett helt nytt, inte ens i närheten av vad jag har gjort hitills i 20 år.

Jag/vi bor så härligt, ute på landet, med skogen bakom tomten.

Hela våren kommer att innehålla så roliga saker så det finns inte, men ändå så finns denna känslan om tomhet, ledsamhet..


Och kvar blir jag med en känsla av att inte fatta något överhuvudtaget, att inte veta hur jag ska hantera det, vad ska jag fokusera på, vad ska jag försöka sortera bort, vad finns det att sortera??


En känsla av värdelöshet infinner sig i min kropp? Varför, jag vet att jag inte är det, att jag är bättre än så, men varför är det så svårt att få bort den. Jag vill bara få vara lycklig och glad.

Men är jag värd att få vara lycklig, eller? Vad har jag gjort för att förtjäna den delen?

Ångesten är hög idag.

#spotify

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen - 12 april 2015 22:46

Det är inte klokt vad tiden bara rinner iväg. Tycker inte att det var längesen det var nyårsafton och man firade den tillsammans med nya vänner.  Hej och välkommen hit får jag väl börja med att säga då. Jag är en tjej (kvinna) i mina bästa år som b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards